מרץ 29, 2024

איתור ותיקון נזילות בהרצליה

בין אם אתם גרים בהרצליה או בכל מקום בישראל, ישנם מקרים בהם תצטרכו לאתר ולתקן נזילות. למרבה המזל, זה לא קשה לעשות. כל שעליכם לעשות הוא להסתכל בבית ולמצוא את הנזילות. סוג הנזילות הנפוץ ביותר הוא תוצאה של מבנה הבית. אם האיטום ישן או חסר, תתחיל להצטבר רטיבות בבית. אם תצליחו לאתר את הנזילות, תוכלו לתקן אותן במהירות.

איתור נזילות בבית


שימוש מושכל במים ואיתור ותיקון נזילות הוא חובה. ברזים, אמבטיות ושירותים דולפים עלולים להמיט הרס על הארנק, הבית והבריאות שלך. הדבר החכם לעשות הוא לתקן את הבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי. למרבה המזל, חיפוש מהיר באינטרנט יכול למצוא מגוון של אינסטלטורים בעלי מוניטין שיעשו עבורכם את העבודה.

שירותים דולפים יכולים להיות מתסכלים במיוחד. אתה לא צריך לחיות איתם; אם הם גורמים לך לבלות יותר מכמה דקות בחדר האמבטיה, זה הזמן לקרוא לאנשי המקצוע. חוץ מהפלוס, ישנן בעיות פוטנציאליות נוספות שצריך לשים לב אליהן, כמו נזילות מים בקירות וברצפות שלך. כדאי לבדוק מדי שעה את מד המים בבית.

מדוע נגרמת רטיבות במבנה?


בקרת רטיבות נאותה בבניין חיונית הן לבנייה חדשה והן לשיפוץ. הסיבה לכך היא נוכחותם של אורגניזמים רבים הזקוקים ללחות. עם זאת, אוורור לא מספק בבניין עלול לגרום להצטברות של לחות בתוך המבנה. יתרה מכך, נזקי רטיבות יכולים להיות גם תוצאה של התנהגות היגרו-תרמית לקויה של המבנה. בנוסף, הימצאות של כיסי אוויר מתים בבניין עלולה לגרום לנזק דומה כמו רטיבות. זה ידוע בתור עיבוי ביניים.

זיהוי מקור הלחות חשוב גם כן. מספר מקורות נפוצים כוללים רחצה, בישול ומדחי כלים. נוכחותם של קרדית, ג'וקים וחרקים תורמים גם הם לתכולת הלחות של האוויר. אם הטמפרטורה קרה מדי, הלחות תתעבה על המשטחים הקרים בתוך המבנה. לעומת זאת, אם הטמפרטורה חמה מדי, היא לא תהיה.

חשוב לקבוע את מקור הרטיבות לפני שניתן לטפל בבעיה. הסיבה לכך היא שתכנון ובנייה לא נכונה של בניין עלולים להוביל ללחות יתר. באופן דומה, חוסר תחזוקה הוא סיבה נוספת לנזקי רטיבות. הערכת ביצועי לחות יסודית יכולה להיות שימושית בקביעה אם מקור הבעיה הוא מבני או לא מבני.

איטום חסר או ישן


לפני מאות שנים היה בעיר העתיקה הרצליה כלב ים. איטום עתיק זה שימש לחתימה על מסמכים, להגן על מכולות ולהבטיח שאדם יוכל לשמור על רכושו. חוקרים גילו כי האיטום נמצא בקורלציה לאזורים הצפוניים, המרכזיים והדרומיים של הלבנט בסוף האלף החמישי לפני הספירה. החותם הציג שתי דוגמאות גיאומטריות מובהקות שהופיעו בצדו. דפוסים אלה היו ידועים כבולה, ושימשו לאטום המיכלים שבהם הם הונחו.

צוות של האוניברסיטה העברית גילה 150 אטמי חימר באתר תל צף, כפר פרהיסטורי השוכן בצפון בקעת בית שאן. לטענת החוקרים, אטימות אלו היו מסמכים חשובים ששימשו להגנה על רכוש וסחר חליפין באוכלוסייה הישראלית הפרהיסטורית. החותמות נמצאו בחפירות שערכו ארכיאולוגים של האוניברסיטה בשנים 2004 ו-2007. נמצאה איטום קטן מהעתיקים מסוגו באזור.

לכלב הים נמצאו מקבילות קרובות לשכבה הניאוליתית האחרונה בביבלוס, ולשכבות הלבנט המרכזי והצפוני בסוף האלף החמישי. החותם היה מעוטר במעגלים קונצנטריים ומזכיר גם את השכבה הניאוליתית האחרונה של אוגרית, בדרום ישראל.