אפריל 24, 2024
בניה קלה

היתרונות של בנייה קלה

בנייה קלה היא סוג של בנייה שמורכבת לפני פרויקט בנייה והיא בחירה מצוינת כשרוצים להפחית את כמות העיבוד החוזר. לשיטה זו יתרונות רבים, כולל זמן בנייה קצר בהרבה ועלות נמוכה יותר. בנוסף לקיצוץ בעלויות הבנייה, בנייה קלה יכולה לקצץ בלוחות הזמנים ב -20 עד 50%, על פי מכון הבניין המודולרי.

מהי בנייה קלה?

בניה קלה היא בניית מבנים באמצעות רכיבים מתוצרת המפעל. בתהליך הבנייה משתמשים בסדרת אלמנטים טרומיים ליצירת מבנה, המורכב אז במקום. באופן לא רשמי, בניין טרומי נקרא בניין מיוצר. מבנים אלה בנויים בקטעים או מודולים, אשר בנויים במפעל ונשלחו לאתר הבנייה להרכבה.

לתהליך הבנייה יתרונות רבים. למשל, זה מאפשר פרויקט להסתיים מהר יותר, צמצום ציר זמן הבנייה ועלויות. כמו כן, מכיוון שבניינים טרומיים בנויים במפעל, הם עמידים וגמישים, ומבטיחים שהם בנויים להחזיק מעמד. הם גם קלים לתחזוקה ואינם סובלים מההשפעות השליליות של מזג האוויר.

בנייה קלה גדלה בפופולריות ברחבי העולם. בארצות הברית מוערך כי שוק המבנים הטרומיים יעלה על 130 מיליארד דולר עד שנת 2030, בעוד שהשוק האירופי מוערך ביותר מ -22 מיליארד דולר בשנה. יתר על כן, השימוש בבנייה מודולרית צפוי לגדול במהלך השנים הקרובות. עם זאת, מחסומים רבים עומדים בפני אימוצו.

יתרון נוסף של בנייה קלה היא כי פחות פסולת מיוצר. מכיוון שיחידות טרומיות מורכבות במפעל ולא במקום, חברות בנייה יכולות להשתמש בכמות קטנה יותר של חומרים, וכתוצאה מכך פחות פסולת ועלויות עבודה מופחתות.

מהם היתרונות של בנייה קלה?

בנייה קלה היא דרך נהדרת לקצץ בעלויות העבודה ובזמן בבניית פרויקט. הבניין נוצר במפעל, בו העובדים מקפידים על מדיניות ותהליכים מחמירים המונעים חשיפה לסכנות. בנוסף להפחתת תאונות במקום העבודה, מבנים טרומיים מפחיתים גם את הסיכון לפציעה ואחריות. בנוסף, הם בטוחים יותר מבניינים שנבנו באתר עבודה מכיוון שסביבת העבודה נשלטת יותר.

חיסכון בזמן הבנייה: בנייה קלה מהירה עד 40% משיטות הבנייה המסורתיות. זה אפשרי בשל תכנון מדויק והעובדה כי התהליך מתרחש בתוך הבית, ביטול עיכובים שנגרמו על ידי מזג האוויר. בנוסף, זה ידידותי לסביבה. רכיבים טרומיים רבים עשויים מחומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה, כלומר פחות פסולת נוצרת. יתרון מרכזי נוסף של בנייה קלה הוא בכך שהיא מאפשרת לחברות בנייה להתמודד עם מספר פרויקטים בבת אחת.

מחברים: מבנים טרומיים עשויים לרוב מחומרים עמידים חזקים מספיק בכדי לעמוד במעבר למרחקים ארוכים. חומרים אלה גם להתנגד חלודה, בעיה נפוצה בחומרים מסורתיים. בנוסף, לוחות טרומיים דורשים מעט מאוד הרכבה מחוץ לאתר. לעתים קרובות, עבודות היסוד הושלמו בו זמנית עם הליהוק של לוחות, המאפשר בידוד להתווסף מאוחר יותר.

יתרונות סביבתיים: בנייה קלה ידידותית יותר לסביבה מבנייה מסורתית. התהליך המהיר יותר מאפשר פחות משאיות וחומרים, מה שמפחית רעש וזיהום אוויר. בנוסף, מבנים טרומיים ניתן לעשות בה שימוש חוזר והם נוטים פחות להוביל לתאונות. יתרון נוסף הוא צמצום עלויות הקשורות כוח אדם.

איך בנייה קלה יכולה לחסוך לך כסף?

בנייה קלה היא דרך נהדרת לקצץ בעלויות הבנייה תוך הגברת המהירות והיעילות. מבנים טרומיים בנויים לפי מפרט מדויק, מה שמקטין את הצורך בחומרים ומקטין את משך הזמן באתר העבודה. זה גם מפחית עיבוד חוזר ופסולת, ומגדיל את התפוקה. יתרון מרכזי של מכלולים טרומיים הוא שניתן להתקין אותם באתר.

בתים טרומיים נוטים גם להיות נוחים יותר מבתים שנבנו במקל. למרות שהעלות של בית טרומי יכולה להשתנות בהתאם לגודלו, השירותים והמיקום שלו, הוא בדרך כלל עולה בין 100 ל -220 דולר למטר מרובע. הם מגיעים לעתים קרובות עם כל אביזרי פנים ואביזרי, הפחתת העלות הכוללת של המבנה.

בנוסף לחיסכון בכסף בעלות מראש, קל יותר לממן בנייה קלה. בעת בניית בית מאפס, היית צריך לשכור קבלן, אדריכל, חברת בנייה. בנוסף, העלות הסופית תשתנה בהתאם לגודל המבנה, לדרישות העירייה ולהעדפותיך האישיות. כמה בתים טרומיים בנויים ללא גינון ועשויים לדרוש עלויות נוספות במחלקה זו.

בנוסף לצמצום עלויות העבודה, מבנים טרומיים מאפשרים לך לשמור על חומרים, שהם חלק בלתי נפרד של בניית בית. התהליך גם מקל על שילוב רכיבים אלה בפרויקט שלך. רכיבי עץ מבניים טרומיים הם גם מדויקים ואינם זקוקים להתאמות גוזלות זמן באתר הבנייה.