אפריל 25, 2024
אדריכל

מה עושה אדריכל? ‏

חשוב להבין את פעולתו של אדריכל כאדם האחראי ליצירת התוכניות האדריכליות לפרויקט. עבודה זו היא שילוב של מומחיות טכנית וחזון אמנותי, וזה דורש הרבה זמן ומאמץ להשלים. אתה חייב גם לדבוק בכל תקנות הבנייה המקומיות ושימור היסטורי. חובותיו היומיומיים של האדריכל תלויים במיקומו, בחברה וברמת ניסיונו.

אדריכלים עובדים שעות ארוכות. הם בדרך כלל עובדים מיום שני עד שישי מ- 9 בבוקר עד 5 בערב. יש חברות שמאפשרות להם לעבוד בסופי שבוע. הם יכולים גם לנסוע ללקוחות או לאתרים אחרים במהלך היום. משימות אלה דורשות הרבה ביטוי עצמי וכוללות הרבה יותר נסיעות. כמות הניסיון שיש לאדריכל תשפיע גם על השכר. יש אדריכלים שעובדים בעצמם, ויש אפשרות שמספר האדריכלים לנשים יעלה ל-35% ביוני 2020.

עבודת אדריכל כרוכה במספר משימות. הם צריכים ללמוד על בניית קודים, תקנות כיבוי אש והגבלות על אזורים. הם גם צריכים לדון בפרויקטים שלהם עם הלקוחות שלהם ולקבוע את הדרך הטובה ביותר ליישם את הרעיונות שלהם. במהלך היום, הם בדרך כלל נוסעים לאתרי הלקוחות שלהם. בזמן שהם באתר, הם צריכים ללבוש ציוד מגן ולפעול לפי הנחיות בטיחות קפדניות. הם יכולים לבחור לעבוד בעצמם אם יש להם את הניסיון. עם תוכניות ליוני 2020, אחוז הנשים שעובדות באדריכלורה הוא בשיא כל הזמנים, יש תוכניות להגדיל אותו.

אדריכלים יכולים להיות עצמאיים או לעבוד בחברות גדולות. רוב האדריכלים עובדים בחברה, אבל קצת עצמאיים. יש אדריכלים שמנהלים את העסקים שלהם. לפעמים, אדריכל יכול להיות עצמאי. עם זאת, זה לא תמיד קל. לחלק מהאדריכלים אין משרדים, ועבודתם מתבצעת מהבית. במקרים אחרים, הם עובדים על עמלה. יש הבדל בדרך בה הם עושים דברים, אבל שני סוגי האנשים חייבים להיות גמישים ומסוגלים להסתגל לתפקידים החדשים שלהם.

דברים נוספים שלא ידעתם על אדריכלים:

עבודתו של אדריכל אינה מוגבלת למשרד. לעתים קרובות הם נוסעים לאתרי הלקוח. במהלך היום, הם יצטרכו להיפגש עם אנשים שונים המעורבים בתהליך הבנייה. במהלך הערב, הם יעבדו עם לקוחות ומהנדסים. ייתכן שהם אפילו עובדים על אתר מסוים. במקרים מסוימים, אדריכל יכול אפילו להיות עצמאי. זו גם אפשרות טובה עבור בעלי ניסיון מקצועי.

חוץ מהמשרד, האדריכל גם יבלה זמן באתר. הם גם מבקרים מדי פעם בפרויקטים שלהם ועוזבים את המשרד. אדריכל יכול לבלות כמה ימים באתר. בזמן שהם בדרכים, הם יתקשרו עם המהנדסים ויבנו מפתחים המעורבים בפרויקט. הם גם יבדקו את התקדמות הפרויקט. הם יכולים גם להיפגש עם פועלי בניין, אם יש להם שאלות או צריכים כמה הבהרות.

עבודתו של אדריכל היא שילוב של פעילויות שונות. הוא כולל תכנון פרויקט, מפגש עם לקוחות ותכנון לבנייה. ייתכן שגם אדריכל יצטרך לערוך מחקר על פרויקט. אדריכל חייב להיות גמיש בעבודתו. אדריכל תמיד צריך להיות מוכן לנסיעה. אם הוא עובד על פרויקט גדול, הוא צריך להיות מוכן היטב לנסיעה.

כמקצוען, אדריכל חייב להיות בעל ידע בחוקי התכנון ובבניית קודים. מלבד התכנון, אדריכל יכיר גם את ההגבלות האזוריות ואת תקנות האש. יתר על כן, הוא ידון בדרישות התכנון עם לקוחותיו. אדריכל חייב לתכנן את האתר לפני שהפרויקט יתחיל. ואז הוא יצייר את התוכניות ויכין הערכות עלות. לאחר מכן הוא יעבוד באתר הבנייה כדי להבטיח שהפרויקט יתנהל בזמן.

למידע נוסף על אדריכלים, הקליקו כאן: מוטי מלכה