אפריל 20, 2024
מערכות מיזוג אוויר

עיצוב מערכות מיזוג אוויר

כאשר אנו מתכננים מערכת קירור וחימום, עלינו לשקול דברים רבים. מאוורר חייב להיות מאוורר או שיש לו צימוד ישיר למבנה. גלגלות וחגורות יכולות לשחרר חלקיקים, אז אסור להשתמש בהם. מערכת מהירות משתנה חיונית גם לסינון אוויר. הוא צריך להיות מורכב על מבנה שיש לו מפרק גמיש עשוי מתכת יריעה. זה צריך להיות דירוג בטיחות וזרימה משתנה של הנעה כדי להבטיח שיש הנעה קבועה ותחזוקה עקבית.

מי מתכנן מערכות מיזוג אוויר?

HVAC מייצג אוורור חימום ומיזוג אוויר. למערכות אלה יש את המטרה העיקרית של שמירה על איכות אוויר ביתית וטמפרטורה בתוך בניין. עקרונות עיצוב HVAC מתארים את היסודות של מערכת קירור וחימום, כיצד הם בגודל, ואילו רכיבים כלולים. למד עוד על העקרונות העומדים מאחורי עיצוב HVAC וכיצד הם יכולים לעזור לך ליצור מרחב נוח עבורך ועבור משפחתך. בנוסף, תשיג הבנה טובה יותר של מוצרי HVAC.

כדי לבחור את תנאי התכנון הנכונים, יש צורך לחשב את החום ואת עומסי הקירור של בניין או חדר. ניתן לעשות זאת על ידי תכנון מערכות מיזוג אוויר ומדידת המרחב באמצעות סרט מדידה או הסתכלות על תוכניות הבית. ניתן לחשב את עומס הקירור באמצעות 120W למטר מרובע כבסיס. עם זאת, תקרות גבוהות, נפח חלל ואקלים הם כולם גורמים חשובים. עיצוב HVAC הוא תהליך מורכב ודורש ניסיון מקצועי.

מהן מערכות מיזוג האוויר הזמינות?

אחת ממערכות מיזוג האוויר הפופולריות ביותר כיום היא מערכת פיצול המיני. יחידות אלה יכולות להיות רכובות על הקיר וקרור אזורים רבים של בית. המערכת משתמשת ביחידות קטנות יותר של מפעילי אוויר, הממוקמות באזורים שונים בבית במקום בצינורות. זה מאפשר יותר שליטה. מערכות אלו פופולריות לשימוש בבתים ללא מערכות חימום או קירור, והן מושלמות לעסקי שירות ותוספות חדשות.

מזגן עם חלון נייד הוא אפשרות אחרת. למרות שהיחידות הניידות הן האפשרות הזולה ביותר, סביר להניח שהן ישתמשו ביותר חשמל מאשר מערכות אחרות. מערכות חסרות צינורות, הנפוצות בבתים מודרניים, הן שילוב של שתי יחידות. פיצול מערכות יכול לקרר או לחמם חדרים בודדים בעוד שמערכות רב-אזוריות דורשות מדחס חיצוני אחד ויחידות ביתיות מרובות. מערכות חסרות צינורות יעילות לבתים עם אזורים מרובים.

מערכות מיזוג אוויר אחרות כוללות מערכות מרכזיות, ארוזות וחסרות צינורות. יחידות PTAC יכולות לשמש לקירור לא מרכזי בחדרים קטנים. ציפורי מיני חסרות צינורות יכולות לקרר מספר חדרים בבית. שניהם יכולים לספק טמפרטורות נוחות והם מאוד רב תכליתיים. בין אם אתם קונים מערכת מיזוג אוויר חדשה למרחב ביתי, משרדי או מסחרי, יש מערכת שתתאים לתקציב ולסגנון החיים שלכם.

מיפוי מערכות מיזוג האוויר

לפני שאתה מחליט על מערכת מיזוג אוויר, אתה צריך לקבוע את השטח של החדר שלך. כדי לקבוע את ה-BTU הנדרש, הכפל את המטר הריבועי במחשבון. כלל האגודל הוא בערך 20 BTU למטר מרובע. מזגן גדול יותר נדרש לחדרים גדולים מאוד. כאשר בוחרים מערכת מיזוג אוויר, יש גורמים רבים שעליך לשקול. להלן כמה עצות שיעזרו לך להחליט את הגודל המתאים לצרכיך. ‏

חיוני לקבוע היכן תותקן מערכת מיזוג האוויר. זה לא רק יעזור לך לקבוע את היחידות הטובות ביותר, אלא גם להבטיח שיש לך מדידות מדויקות. חשוב לציין שבתים ישנים יותר נבנו בדרך כלל עם יותר מקום מאשר בתים מודרניים, ולכן דרושות מערכות קירור וחימום גדולות יותר. זה יכול לגרום לביתך להרגיש לח או קר, וכתוצאה מכך לגדול עובש לא בריא. אל תשכח שמערכות גדולות יכולות לגרום לטמפרטורת החדר שלך להתנדנד בפראות.

אם אתה לא יודע את גודל החדר שלך, אתה צריך להתייעץ עם יועץ HVAC. ביקורת אנרגיה יכולה להיעשות כדי לקבוע את דרישות הקירור של הבית שלך. חשבונות רבים מציעים ביקורות אנרגיה ללא תשלום לבעלי הבתים. זו שיטה אחרת למצוא את הגודל המדויק של מערכת מיזוג האוויר שלך. חישובי J ידניים לוקחים בחשבון גורמים שונים, כולל גורמים סביבתיים, כדי לוודא שגודל מערכת מיזוג האוויר הנכון נבחר.